Organisatieontwikkeling – Strategie moet je zien

Herkent u uw eigen ‘mission statement’ tussen tien andere van collega’s uit dezelfde branche? Zo ja, dan hebt u zich op papier in ieder geval onderscheidend gepositioneerd. Volgende vraag: wat merken uw klanten daarvan? Als u boodschappen doet in de supermarkt, ziet u waarschijnlijk al snel aan de inrichting van de schappen en aan het gedrag van de medewerkers of de winkel servicegericht is of juist een prijsvechter. De winkel heeft zich helder gepositioneerd en missie, visie, strategie, inrichting, medewerkers, reclame-uitingen, etc. zijn goed uitgelijnd en versterken elkaar. Is uw eigen organisatie ook zo herkenbaar gepositioneerd dat uw klanten letterlijk aan den lijve ervaren waar u voor staat? Samen met u vinden we de focus van uw bedrijf, gebaseerd op een gedegen omgevingsanalyse en op de kracht van uw organisatie. Strategische trajecten zijn bij WoonZorg Advies niet klaar als er een strategisch beleidsdocument ligt, maar pas afgerond als we samen met de opdrachtgever de vraag hebben beantwoord: “wat gaan de mensen in uw organisatie nu (anders) doen?”

« terug